dnes je 21.12.2024

Input:

Ekonomie pozornosti

10.11.2023, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 1 minuta

2023.23.02
Ekonomie pozornosti

MUDr. Karel Nešpor, CSc.

Pojem "ekonomie pozornosti" vymysleli ekonomové. Co si lze pod ním představit?

Pozornost je cenná komodita, kterou máme k dispozici pouze v omezeném množství. Lidé si často myslí, že dokáží věnovat pozornost dvěma činnostem zároveň. V tom se ale mýlí, ve skutečnosti jejich pozornost rychle přeskakuje od jedné aktivity ke druhé. Práce, péče o sebe, mezilidské vztahy i zábava vyžadují pozornost. Můžeme se rozhodnout, čemu budeme věnovat pozornost, ale nemůžeme objem své pozornosti zvýšit nad určitý limit.

Naše pozornost je cenné zboží, o které má kdekdo zájem. Jestliže věnujeme vlídnou pozornost určitému člověku, obvykle ho to potěší a zvýší to jeho sebevědomí. Když věnujeme pozornost nějaké reklamě, roste pravděpodobnost, že po

Nahrávám...
Nahrávám...