Mzdové záležitosti tvoří součást komunikace mezi pracovníky a
jejich nadřízeným. Prostřednictvím komunikace manažer své pracovníky poznává,
aby následně věděl, jak s nimi nejvhodněji jednat, tj. jakými prostředky či
nástroji je nejlépe povzbudí k výkonu a současně zajistí jejich přiměřenou, ne
však znehybňující spokojenost. A je jasné, že s každým musí tak trochu
jinak.
Časté otázky manažerů týkající se toho, zda informace o
odměňování zveřejňovat či nikoliv, vyplývají přitom obvykle ze skutečnosti,
že se svými pracovníky nekomunikují nebo komunikují jen málo. Pak pochopitelně
nevědí, co s nimi jaké informace udělají. Obecně dnes lidé dostávají informací
spíše málo a v nekomunikativním prostředí se i bojí zeptat. To však u nich
vyvolává nejistotu a podmiňuje vznik fám nejrůznějšího druhu. Proto je v
první řadě důležité pracovníky informovat. A to vždy s akceptováním jejich
(i nesouhlasných) reakcí a je také třeba umět správně odhadnout u sdělovaných
informací žádoucí rozsah.
Ve vztahu ke mzdě je třeba s pracovníky na poradách otevřeně probrat
a často i opakovaně připomínat v podniku existující mzdový systém a pravidla,
podle kterých se ve věci odměňování, a to nejen pokud jde o mzdu, ale i o další
hmotné a nehmotné…