dnes je 26.12.2024

Input:

Komunikovat, nebo zatajit?

1.2.2007, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

Mzdové záležitosti tvoří součást komunikace mezi pracovníky a jejich nadřízeným. Prostřednictvím komunikace manažer své pracovníky poznává, aby následně věděl, jak s nimi nejvhodněji jednat, tj. jakými prostředky či nástroji je nejlépe povzbudí k výkonu a současně zajistí jejich přiměřenou, ne však znehybňující spokojenost. A je jasné, že s každým musí „tak trochu jinak“.

Časté otázky manažerů týkající se toho, zda informace o odměňování zveřejňovat či nikoliv, vyplývají přitom obvykle ze skutečnosti, že se svými pracovníky nekomunikují nebo komunikují jen málo. Pak pochopitelně nevědí, co s nimi jaké informace udělají. Obecně dnes lidé dostávají informací spíše málo a v nekomunikativním prostředí se i bojí zeptat. To však u nich vyvolává nejistotu a podmiňuje vznik fám nejrůznějšího druhu. Proto je v první řadě důležité pracovníky informovat. A to vždy s akceptováním jejich (i nesouhlasných) reakcí a je také třeba umět správně odhadnout u sdělovaných informací žádoucí rozsah.

Ve vztahu ke mzdě je třeba s pracovníky na poradách otevřeně probrat a často i opakovaně připomínat v podniku existující mzdový systém a pravidla, podle kterých se ve věci odměňování, a to nejen pokud jde o mzdu, ale i o další hmotné a nehmotné

Nahrávám...
Nahrávám...